2013. február 27., szerda

Saeed pásztor döbbenetes levele a börtönből

A Breaking Christian News keresztény hírportál weboldaláról.
Saeed Abedini letartóztatásáról korábbi beszámoló magyarul a Gyuri naplója blogon ide kattintva olvasható.

A cikk szerzője: Aimee Herd - 2013 február 26. Forrás: ACLJ.org

"Tisztán látom, mi folyik, és mivel Istent akarom szolgálni, ezért értékes lehetőségeknek és nagyszerű kapuknak látom mindezeket, hogy szolgálhassak." - Saeed Abedini pásztor

Akik olyan országban élünk, ahol - nagyrészt - vallásszabadság van, gyakran kapjuk magunkat azon, hogy teljesen lefoglal bennünket a "saját kis életünk", és azok a problémák, amik túlságosan nagynak tűnnek, és lekötik a teljes figyelmünket.

Viszont a legtöbbünkre az érvényes, amit a Zsidókhoz írt levél szerzője ír a 12. fejezetben: "Mert még véretek kiontásáig nem állottatok ellen, tusakodván a bűn ellen"

Néha jó, ha valami emlékeztet bennünket arra, hogy mik a valóban fontos dolgok ebben az életben, és mit is jelent valójában szilárdan megállni a Jézus Krisztusban való hitben.

Egy megindító példáját mutatja ennek a bebörtönzött testvérünk - Saeed Abedini pásztor - abban a levelében, amit Irán egyik legbrutálisabb börtönének a mélyéről írt. Saeed-et, aki amerikai lelkipásztor, nemrég 8 évre ítélték, amit ezen a helyen kell töltenie a keresztény hite miatt, miközben a felesége és a gyermekei, az ACLJ és a Hívők mindenütt azért imádkoznak és azon dolgoznak, hogy elérjék a szabadon bocsátását. (Fotó: Saeed és családja/NY Daily News)

Ebben a levélből olyan mértékű bátorság és erő sugárzik, ami csak az Élő Isten Szellemétől származhat. Jézus szavai jutnak eszembe, és azért imádkozom, hogy ezek a szavak folyamatosan legyenek segítségére ennek a drága testvérnek, hogy szilárdan megálljon a Megváltója és Királya oldalán.

"Áldottak, akik háborúságot szenvednek az igazságért: mert övék a mennyeknek országa. Áldottak vagytok, ha szidalmaznak és háborgatnak titeket és mindenféle gonosz hazugságot mondanak ellenetek énérettem. Örüljetek és örvendezzetek, mert a ti jutalmatok bőséges a mennyekben: mert így háborgatták a prófétákat is, akik előttetek voltak." (Máté 5:10-12)

Kérlek titeket, folyamatosan imádkozzunk Saeed pásztorért.

SAEED PÁSZTOR LEVELE A BÖRTÖNBŐL:

A szívemből írt levél.

Kedves Barátaim!

Itt annyira nehézzé váltak a körülmények, hogy a szemem már egyre jobban homályosodik, a testemnek nincs ereje járni, a lépéseim nagyon elgyengülnek és remegve járok.

Különböző (bántalmazással megfélemlítő) csoportok, a pszichológiai hadviselés, az hogy egy éve nem láttam a családomat, fizikai erőszak, a megalázó akciók, zaklatások, gúnyolódás, a szélsőségesekkel való konfrontálódás, akik a börtönön belül is egy börtönt hoznak létre, és a halálos fenyegetések ...

Érdekes, hogy mivel keresztény lelkipásztor vagyok, nagyon figyelnek. Elvárják, hogy mosolyogjak rájuk, annak ellenére, amit velem tesznek, és hogy értsem meg, miért csinálják mindezt. De természetesen tisztán látom, mi folyik, és mivel Istent akarom szolgálni, ezért értékes lehetőségeknek és nagyszerű kapuknak látom mindezeket, hogy szolgálhassak. Vannak üres edények, akik szomjaznak arra, hogy megkóstolhassák az Élő Vizet, és mi azzal tudjuk oltani a szomjukat, hogy átadjuk nekik Jézus Krisztust. Lehet, hogy te is ilyen helyzetben vagy, ezért imádkozz és keresd Istent, hogy használjon téged, és vezéreljen az életed feszült helyzetei és nehézségei között.

Vannak olyanok, akik az Élő Biblia ellenségei, és nem akarják hallani. Ők olyan borzalmas nyomás alá akarnak helyezni engem (amik néha elviselhetetlenek), hogy bebizonyíthassák, hogy az én hitem üres és nem valóságos. És mindezek után a feszültségek után, mindazok után a szögek után, amiket a kezeimhez és lábaimhoz tesznek, csak egyetlen dologra várnak ... hogy megtagadjam Krisztust. De ezt soha nem kapják meg tőlem. Ezért igaz a Biblia, és ők pedig a pusztulás útján járnak.

Van egy másik csoport, amelyik nem ismeri az Igazság Evangéliumát. Ahelyett, hogy igazán figyelnék és elmélkednének Isten Igéjén, csak arra várnak, hogy megláthassák, hogyan reagálok az összes nyomásra és üldöztetésre. Mi fog kijönni belőlem ezekben a feszültséggel terhelt időkben? De ez is csak egy értékes lehetőség számomra, hogy Krisztus fényét ragyogtassam ezen a sötét világon, és hogy engedjem, hogy Isten használjon engem.

Tegnap, amikor dicsőítő dalokat énekeltem, a cellafőnök rám támadt, hogy leállítson a dicséretek éneklésében, én viszont azzal feleltem neki, hogy megöleltem, és szeretetet tanúsítottam felé. Teljesen ledöbbent.

Ezek között a nehéz körülmények között Isten Megmentő Kegyelmére van szükségem, hogy Krisztus jó illata lehessek az Evin börtön sötét épületében. Gyakran láttam a Fényes Hajnalcsillagot ennek a börtönnek a sötétségében, és láttam az Ő csodálatos, természetfeletti munkálkodásait. Mennyire gyönyörű látni Krisztus Fényes Hajnalcsillagának a világosságát az ilyen gonosz sötétségben!

Ezért:

Lássátok meg az értékes lehetőségeiteket a nyomások és nehézségek között.

Lássátok meg a Fényes Hajnalcsillagot az életetek sötét helyzeteiben.

Nagyon szeretem Őt! Ő Kegyelmes, Irgalmas, és Igazságos velem. Tudom, hogy nem vagyok elfelejtve, és hogy együtt megyünk ezen az ösvényen. Isten kegyelmet ad nekem.

Ez az üzenetem az Egyháznak: Maradjatok erősek az Ő dicsőségére. Ő hamarosan visszajön! Legyetek Istennel, és tegyetek meg mindent, amit bírtok, az Ő országáért.

Saeed pásztor, Jézus Krisztus szolgája, az Evangélium mellett való kitartás miatt láncok között. Szeretlek benneteket.
- - -
Az ACLJ arra biztatja a Hívőket, hogy adják tovább ezt a levelet. Csatlakozzatok a többi negyedmillió emberhez, és írjátok alá a petíciót a SaveSaeed.org weboldalon.

- - -
Fordítás: Országh György